Nejčastěji kladené dotazy

(Provoz aplikace Shopsun)

1. Lze provést hromadné mazání položek?

 

Ano, hromadné mazání a i více hromadných úprav lze provádět přímo v administraci eshopu v sekci "Produkty - Přehled produktů". Hromadné operace naleznete na konci stránky seznamu zboží.

2. Je možné, aby se ke zboží přiřadil více než jeden parametr?

 

Parametr ke zboží se vkládá pouze jeden. V případě druhého parametru již je potřeba vytvořit více položek. Například u triček si vytvoříte zelené, modré a červené a jejich parametry budou velikosti (či naopak). Položky lze samozřejmě spojovat pomocí variant.

3. Jak napíšu text do Obchodních podmínek, kontaktů atd. ?

 

Text do sekce "Obchodní podmínky" napíšete tak, že přejdete do administrace Vašeho e-shopu a v sekci "Nastavení - Sekce a moduly -eshopu" kliknete na tlačítko "Moduly" u dané stránky. Zde již vypíšete či přidáte text pod tlačítkem "Upravit", v rámci běžného textového editoru.

4. Jak mohu někomu změnit ve faktuře fakturační adresu?

 

Fakturační adresu klienta změníte přímo v objednávce nebo v nastavení konkrétního klienta. To lze v sekci "Zákazníci - Zákazníci obchodu" . Vaše fakturační údaje (prodejce) změníte v sekci "Nastavení - Fakturační údaje".

5. Lze si na svůj eshop vložit Facebook?

 

Ohledně tlačítka "To se mi líbí" stačí pokud si v sekci "Marketing - Sociální sítě" aktivujete "Facebook - To se mi líbí". Pokud požadujete variantu vložení Vaší Facebookové stránky můžete využít například sekci "Marketing - Reklamní bannery" kde zvolte "Přidat banner" a vyberte "Typ - Javascript", do políčka kódu vložte vygenerovaný kód Vaší stránky z Facebooku.

6. Nehci aby se mi v katalogu zobrazoval počet zboží v kategorii v závorce, lze to nějak nastavit?

 

Pro odstranění počtu zboží v katalogu je potřeba přejít do Vaší administrace eshopu a v sekci "Nastavení - Ostatní" v záložce "Katalog" deaktivujte položku "Počet položek v kategorii".

7. Klient mi stornoval objednávku a vytvořil novou. Poté chtěl některé zboží přesunout z jedné objednávky do druhé. Mohu něco takového udělat nebo musím vytvořit novou objednávku na všechny produkty?

 

Pokud chcete přidat zboží do objednávky je potřeba přejít do administrace Vašeho eshopu a v sekci "Objednávky - Přehled objednávek" dáte editovat vybranou objednávku. Zde už stačí kliknout na kolonku "Přidat zboží" a vybrat požadované zboží.

8. Ve zbozi.cz se objevuje dostupnost všech našich zobrazovaných položek do týdne, i když v administraci e-shopu je nastaveno skladem, kde je prosím chyba?

 

Přejděte do administrace eshopu a v sekci "Katalog - Dostupnost" zeditujete Váš stav "Skladem". Konkrétně se jedná pole "Dny k dodání", kde vyplňte hodnotu "1" . Tento údaj platí pro všechny srovnávače cen.

9. Lze provozovat více e-shopů na různých doménách?

 

Ano, provozovat více e-shopu na ruzných doménách je v rámci Shopsun možné. Stejně tak je možné provozovat jeden eshop na více doménách.

10. Jak funguje bezplatné vyzkoušení ShopSun?

 

Bezplatné vyzkoušení ShopSun je dostupné pro první založený eshop po dobu 90 dní. Postup založení eshopu naleznete v naší nápovědě na odkaze zde.

11. Mohu provozovat více "nezávislých" e-shopů, pod jednou administrací a mít tak jednu řadu faktur pro všechny eshopy?

 

Bohužel nelze propojit více e-shopu do jedné administrace. Každý eshop má svou vlastní administraci včetně číselné řady faktur, nastavení,vzhledu atd.

12. Potřeboval bych u ShopSun přesměrovat doménu bez WWW na WWW, nebo naopak. Htaccess zřejmě nemohu editovat. Lze to nějak jinak?

 

Editovat soubor .htaccess skutečně nelze. Nejjednodušší způsob je v administraci eshopu v sekci "Nastavení - Ostatní" v záložce "Obecné" vybrat variantu u pole "Primární adresa".

13. Po najetí na produkt v e-shopu se zvětší obrázek produktu vedle myši. Mě to obtěžuje. Lze to zrušit?

 

Ano lze tuto funkcionalitu vypnout. Nastavení najdete v administraci eshopu v sekci "Nastavení - Ostatní" v záložce "Katalog" a zde je to volba "Náhled fotografie".

14. Jakým způsobem se mění vzhled e-shopu?

 

Vzhled můžete změnit v administraci eshopu v sekci "Nastavení - Šablony vzhledu".

15. Jakým způsobem se mění patička e-shopu?

 

Patičku lze editovat v rozsahu vypisovaného textu který se definuje v administraci eshopu v sekci "Nastavení - Ostatní" v záložce "Obecné" kolonka "Slova pro SEO".

16. Je možné v e-shopu udělat chat, který by se zobrazoval zákazníkům?

 

Pro dotazy ke zboží je umístěna pod každou položkou záložka "Dotaz". Chat není ve výchozím nastavení nijak implementován. Lze samozřejmě využít externích poskytovatelů chatu (jako Tawk.to, Zopim nebo Smartsupp atd.) a na obchod vložit pomocí javascriptu.

To lze v sekci "Nastavení - Ostatní" v záložce "Obecné", kde máte k dispozici "Měřící skripty / javascripty / Google Analytics". Druhou variantou je vložení javascriptu do sekce "Marketing - Reklamní bannery" jakožto reklamní banner.

17. Kde nastavím porovnání zboží?

 

Pro porovnání zboží přejděte do administrace Vašeho eshopu a v sekci "Katalog - Specifikace", zde si vytvořte specifikace a její hodnoty. Následně přejděte do sekce "Produkty - Přehled produktů" a v editaci vybraného zboží vyplňte hodnoty v záložce "Specifikace".

18. Kde mohu nastavit, aby se výrobci zobrazovali na úvodní straně?

 

V sekci "Nastavení - Sekce a moduly -eshopu" vyberte "Moduly" u Vaší úvodní stránky a přidejte modul "Eshop Výrobci".

19. Jak se přihlásím do administrace eshopu?

 

Přihlašovací obrazovku administrace eshopu si zobrazíte zadáním textu "/admin" za název Vaší domény. Další možností je skrze Appcontrol v sekci "Shopsun - E-shop" stisknout tlačítko "Do administrace" u Vámi vybraného eshopu.

20. Kde nastavim, jak se daný parametr jmenuje v jiném jazyce?

 

Parametry bohužel v dalších jazycích nejsou. Máte však možnost u každého stavu vyplnit poznámku a zde popsat stav v jiném jazyce nebo do názvu parametru vložit oba jazyky (například "Modrá / Blue").

21. Kde mohu změnit výchozí jazyk nebo měnu?

 

Defaultní nebo-li výchozí jazyk i měna lze nastavit v administraci eshopu v sekci "Nastavení - Cizí jazyky". Před použitím cizích měn si nezapomeňte nastavit kurz jednotlivých měn které chcete využívat v sekci "Nastavení - Kurzy měn".

22. Jak si nechám zobrazit zboží bez DPH?

 

Pro zobrazení cen zboží bez DPH stačí, když přejdete do administrace Vašeho eshopu a v sekci "Nastavení - Ostatní" v záložce "Katalog" a vyberete si způsob u kolonky "Výpis cen".

23. Lze odstranit zboží na hlavní stránce e-shopu a zobrazovat zde jen text jako uvítání?

 

První krok je přemístění modulu "Eshop Katalog" na jinou stránku než úvodní. Tak provedete v sekci "Nastavení - Sekce a moduly -eshopu" pod tlačítkem "Moduly" u Vaší uvodní stránky. Vložte jej poté na jinou požadovanou stránku skrze tlačítko "Přidat modul". Poté již stačí u Vaší uvodní stránky přidat modul "Text editor" a ten už lze naplnit textem Vašeho uvítání.

Na uvodní stránce mohou být samozřejmě oba moduly. Stačí si už poté jen určit pořadí zda bude nejdříve text a poté zboží či naopak.

24. Jak lze zařadit zboží do více kategorií?

 

Pro zařazení do více kategorií je třeba přejít do Vaší administrace eshopu do sekce "Produkty - Přehled produktů", do záložky "Kategorie" u Vámi editovaného zboží. Na záložce "Kategorie"  pak přidržením klávesy CTRL vyberete Vámi požadované kategorie (lze samozřejmě i pomocí klávesy SHIFT vybrat celý seznam).

 



Zpětná vazba (feedback)

Byl tento článek nesrozumitelný, obsahoval nepřesné informace, nebo v něm nějaké informace chyběly?
Napište nám nebo využijte komentářů níže.

Nový komentář

(nebude zobrazen)