Nejčastěji kladené dotazy

(Provoz aplikace Shopsun)

1. Jak se přihlásím do administrace eshopu?

 

Přihlašovací obrazovku administrace eshopu si zobrazíte zadáním textu "/admin" za název Vaší domény. Další možností je skrze Appcontrol v sekci "Shopsun - E-shop" stisknout tlačítko "Do administrace" u Vámi vybraného eshopu. V případě potřeby podrobnějšího návodu is obrázky postupujte dle nápovědy na odkaze zde.

2. Jak napíšu text do Obchodních podmínek, kontaktů atd. ?

 

Pro vytvoření obchodních podmínek máme již připravené právní texty do kterých pouze doplníte Vaše údaje (stejně tak tomu je například i se záručními podmínkami nebo souhlasem se zpracování osobních údajů). Více je popsáno v naší nápovědě na odkaze zde.

Obecná práce s textovým editorem je popsána v naší nápovědě na odkaze zde.

3. Jak funguje bezplatné vyzkoušení ShopSun?

 

Bezplatné vyzkoušení ShopSun je dostupné pro první založený eshop po dobu 90 dní. Postup založení eshopu naleznete v naší nápovědě na odkaze zde.

4. Klient mi stornoval objednávku a vytvořil novou. Poté chtěl některé zboží přesunout z jedné objednávky do druhé. Mohu něco takového udělat nebo musím vytvořit novou objednávku na všechny produkty?

 

Pokud chcete přidat zboží do objednávky je potřeba přejít do administrace Vašeho eshopu a v sekci "Objednávky - Přehled objednávek" dáte editovat vybranou objednávku. Zde už stačí kliknout na kolonku "Přidat zboží" a vybrat požadované zboží.

Pokud chcete nějaké zboží z objednávky odebrat tak ve stejné editaci objednávky naleznete u každé položky v objednávce sloupec "Smazat".

5. Jak mohu někomu změnit ve faktuře fakturační adresu?

 

Fakturační adresu klienta změníte přímo v detailu objednávky. Nebo trvale u registrovaných uživatelů v sekci "Zákazníci - Zákazníci obchodu" . Vaše fakturační údaje (prodejce) změníte v sekci "Nastavení - Fakturační údaje". Více o fakturacích naleznete v článku na odkaze zde.

6. Ve zbozi.cz se objevuje dostupnost všech našich zobrazovaných položek do týdne, i když v administraci e-shopu je nastaveno skladem, kde je prosím chyba?

 

Přejděte do administrace eshopu a v sekci "Katalog - Dostupnost" zeditujete Váš stav "Skladem". Konkrétně se jedná pole "Dny k dodání", kde vyplňte hodnotu "0" . Tento údaj platí pro všechny srovnávače cen.

7. Jak spojím vlastní doménu s eshopem? Lze eshop provozovat na vlastní adrese?

 

Prvním krokem je vložení Vaší domény do systému dle návodu na odkaze zde. Poté už můžete u každé takto vložené domény do systému nastavit který z Vámi vytvořených eshopů má být pod doménou načítán, návod k tomuto kroku naleznete na odkaze zde.

8. Blíží se mi konec testovacího období eshopu. Mohu s eshopem pokračovat? Jakým způsobem eshop prodloužím?

 

V případě že se bliží konec testovacího období, můžete samozřejmě pokračovat se stejným eshopem. Není třeba eshop zakládat nějakým způsobem znovu. Stačí stávající eshop prodloužit.

Pro prodloužení se využívá kreditního systému do kterého si nabijete peníze a z něj se poté strhává částka za prodloužení služeb (více o kreditním systému naleznete v našem článku na odkaze zde). Jakmile provedete dobití kreditu do systému (dle návodu na odkaze zde) můžete ručně spustit prodloužení eshopu (dle návodu na odkaze zde) a nebo vše ponechat na systému automatického prodloužení (dle návodu na odkaze zde).

9. Lze si na svůj eshop vložit Facebook?

 

Ohledně tlačítka "To se mi líbí" stačí pokud si v sekci "Marketing - Facebook" aktivujete "Facebook - To se mi líbí". Pokud požadujete variantu vložení Vaší Facebookové stránky postupujte dle našeho návodu na odkaze zde.

10. Jakým způsobem se mění vzhled e-shopu?

 

Vzhled můžete změnit v administraci eshopu v sekci "Nastavení - Šablony vzhledu". Zde máte na výběr z několika šablon které disponují horizontálním nebo vertikálním seznamem kategorií zboží. Poté máte ještě možnost vybrat barevnou variantu právě vybrané šablony.

Samozřejmostí je i tvorba kompletně vlastního vzhledu eshopu dle nápovědy na odkaze zde.

11. Jak lze zařadit zboží do více kategorií?

 

Pro zařazení do více kategorií je třeba přejít do Vaší administrace eshopu do sekce "Produkty - Přehled produktů", do záložky "Kategorie" u Vámi editovaného zboží. Na záložce "Kategorie"  pak přidržením klávesy CTRL vyberete Vámi požadované kategorie (lze samozřejmě i pomocí klávesy SHIFT vybrat celý seznam).

12. Potřeboval bych u ShopSun přesměrovat doménu bez WWW na WWW, nebo naopak. Htaccess zřejmě nemohu editovat. Lze to nějak jinak?

 

Editovat soubor .htaccess skutečně nelze. Navíc by bylo třeba znát přesný zápis takového pravidla. V rámci eshopu je cesta jednodušší. Stačí si v administraci eshopu v sekci "Nastavení - Ostatní" v záložce "Obecné" vybrat variantu u pole "Primární adresa".

13. Umí eshop pracovat se skladovými zásobami?

 

Ano, systém Shopsun umožňuje nejen umožnit zákazníkům vkládat do košíku počet kusů který je dostupný na Vašem skladě ale například provádět automatické odečítání kusů (či jejich navracení při stornování objednávky) nebo skrýt položku při vyprodání. Více o skladovém systému naleznete v článku na odkaze zde.

14. Umí eshop s vlastní doménou provozovat i emailové schránky?

 

Ano, systém Shopsun umožňuje plné využívání emailových schránek pod doménou kterou jste si vložili do systému. Více o emailech a emailové komunikaci naleznete v kategorii nápovědy na odkaze zde.

15. Je možné, aby se ke zboží přiřadil více než jeden parametr?

 

Ano, eshop plně pracuje s možností více parametrů. Díky tomu můžete u jediného produktu například vybírat velikost i barvu.

16. Lze provozovat více e-shopů na různých doménách?

 

Ano, provozovat více e-shopu na ruzných doménách je v rámci Shopsun možné. Stejně tak je možné provozovat jeden eshop na více doménách. Administrační rozhraní není omezeno na počet domén a u každé z domén si vyberete který z eshopů se má pod doménou zobrazovat.

17. Mohu provozovat více "nezávislých" e-shopů, pod jednou administrací a mít tak jednu řadu faktur pro všechny eshopy?

 

Bohužel nelze propojit více e-shopu do jedné administrace. Každý eshop má svou vlastní administraci včetně číselné řady faktur, nastavení,vzhledu atd.

18. Je možné v e-shopu udělat chat, který by se zobrazoval zákazníkům?

 

Pro dotazy ke zboží je umístěna pod každou položkou záložka "Dotaz". Chat není ve výchozím nastavení nijak implementován. Lze samozřejmě využít externích poskytovatelů chatu (jako Tawk.to, Zopim nebo Smartsupp atd.) a na obchod vložit pomocí javascriptu. To lze v sekci "Nastavení - Měřící skripty" do pole "Tělo -eshopu".

19. Lze odstranit zboží na hlavní stránce e-shopu a zobrazovat zde jen text jako uvítání?

 

První krok je přemístění modulu "Eshop Katalog" na jinou stránku než úvodní. Tak provedete v sekci "Nastavení - Sekce a moduly -eshopu" pod tlačítkem "Moduly" u Vaší uvodní stránky. Vložte jej poté na jinou požadovanou stránku skrze tlačítko "Přidat modul". Poté již stačí u Vaší uvodní stránky přidat modul "Text editor" a ten už lze naplnit textem Vašeho uvítání.

Na uvodní stránce mohou být samozřejmě oba moduly. Stačí si už poté jen určit pořadí zda bude nejdříve text a poté zboží či naopak. Více k tomuto příkladu naleznete v naší nápovědě na odkaze zde.

 



Zpětná vazba (feedback)

Byl tento článek nesrozumitelný, obsahoval nepřesné informace, nebo v něm nějaké informace chyběly?
Napište nám nebo využijte komentářů níže.

Nový komentář

(nebude zobrazen)